loading...

رزرو هتل

رزرو هتل

بازدید : 455
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

پارك جنگلي چاه كوتاه در روستاي چاهكوتاه (چاه كوتاه) از توابع بخش مركزي شهرستان بوشهر در 50 كيلومتري شمال شرقي بوشهر واقع شده است. روستاي چاهكوتاه در منطقه ‌اي دشتي استقرار يافته و بافت مسكوني متمركزي دارد. چاهكوتاه از سطح دريا 30 متر ارتفاع دارد و آب و هواي آن در فصول پاييز، زمستان و بهار معتدل و در تابستان گرم و خشك هتل پلاس بوشهر است. روستاي چاهكوتاه از جنوب غربي به روستاي كنار آبادي و از شمال شرقي به روستاهاي تل اشكي و دويره محدود مي شود. توفان شن و تش باد (آتش باد) دو عامل اساسي مؤثر در اقليم و معماري اين روستاست. به دليل بالا بودن سطح آب هاي زيرزميني و عمق كم چاه هاي آب در گذشته، نام روستا چاه كوتاه ناميده شده است. قدمت هتل پلاس بوشهر اين روستا به اواخر دوره صفوي مربوط است. مردم روستاي چاهكوتاه، در حوادث جنگ هاي جنوب (ايران – انگليس) نقش فعالي داشته اند و آرامگاه هايي از آنها به جا مانده است. مردم روستاي چاهكوتاه به زبان فارسي با لهجه محلي سخن مي گويند، مسلمان و پيرو مذهب شيعه جعفري هستند. در دهه 1350 در اجراي طرح كنترل و مهار شن هاي روان، پارك جنگلي چاكوتاه احداث گرديد و كشت درختان كويري به منظور مهار هتل پارس تبريز پيشروي بيابان در هتل پلاس بوشهر اين منطقه رواج يافت. پارك جنگلي چاكوتاه، به يكي از نشانه هاي اصلي اين روستا تبديل شده است.

بازدید : 473
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

بازار ماهي فروشان بوشهر در سال ۱۳۴۵ خورشيدي ساخته شده است بازارچه قديمي عرضه ماهي و ميگوي شهر بوشهر از قطب هاي توليد و پرورش آبزيان مي باشد كه در خيابان شهداء، بازار روز واقع شده است. فضاي بازارچه ماهي و هتل پرواز بوشهر ميگوي بوشهر فاقد استانداردهاي مناسب بوده و مكان هايي كه در اين بازارچه آبزيان عرضه مي شود غير بهداشتي است. متاسفانه از اين بازار استقبال شاياني نميشود چرا كه فرسودگي اين بازارچه و قرار گرفتن آن در محل پر رفت و آمد شهر موجب ايجاد بوي بد و متعفن در هتل هيرون بوشهر مركز شهر بوشهر شده است، از اين رو خريداران ترجيح مي دهند تا هتل پرواز بوشهر ماهي مورد نياز خود را از دست فروشان ماهي يا فروشندگان مستقر در اسكله هاي بوشهر تامين كنند. علاوه بر اين كه فضاي اين بازار بسيار كوچك است، كسبه اين بازار نيز به جاي اين كه آبزيان خود را در درون مغازه عرضه كنند در درون سيني هتل هيرون بوشهر هايي قرار داده اند كه موجب سد معبر و برخورد عابرين با سيني ها مي شود كه اين باعث آلودگي بدن هتل پرواز بوشهر و لباس ها مي شود. سايت گردشگري ايران – مكانبين اميدوار است تا مسئولين با رسيدگي به اين مكان ها هتل هيرون بوشهر كه مي توانند موجب رونق اقتصادي منطقه و جذب گردشگر شود را بازسازي نمايند.

بازدید : 511
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

جزيره شيف كه جزيره اي ماسه اي است در منتهي اليه تالاب حله كه از بهم پيوستن آب رودخانه شاهپور و دالكي بوجود آمده و در 12 كيلومتري شمال هتل دلوار بوشهر غربي شهرستان بوشهر و در 6 كيلومتري شمال بندر بوشهر واقع مي باشد جزيره شيف، روستايي است از توابع بخش مركزي در شهرستان بوشهر است و ميانگين ارتفاع آن از سطح دريا يك متر است به دليل هتل رميله عسلويه قرار داشتن گور شخصي شيخ سعد در اين جزيره كه مدتي حاكم آن بوده است بدين نام نيز معروف است و هتل دلوار بوشهر در سال 1327 ه . ش جزيره در اختيار احمد خان انگالي قرار گرفته و نام آن به شيف تغيير يافت. اكثريت جمعيت در جزيره شيف را از اهل تسنن شامل مي شوند. اهل تسنن و تشيع در اين جزيره در كنار همديگر به آرامش زندگي مي كنند و رابطه بسيار خوبي بين آنها برقرار است تعداد سه مسجد مربوط است به اهل سنت و يك مسجد نام مام جعفر صادق (ع) كه در سال 1375 بنا گرديده است در حيطه مديريت اعتقادي شيعيان فعال است. شيف در گذشته بندر حمل ونقل كالاهاي صادراتي و وارداتي هتل رميله عسلويه از ايران به كشورهاي خليج فارس و برعكس بود و احمدخان از صاحبان كالا ماليات مي گرفت، به اين معني كه تمام كالاها از تهران و اصفهان و شيراز بوسيله مال (چهارپايان) به شيف آورده مي شد و بعد بوسيله لنج به هتل رميله عسلويه كشورهاي خليج فارس حمل مي گرديد. محل ديگر جزيره بندرگاه است كه در جنوب جزيره واقع شده هتل رميله عسلويه و اكنون مختصر آثاري از آن درجزيره ديده مي شود.

بازدید : 578
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

بوستان شغاب بوشهر از جمله بوستان هاي هتل بوشهر زيبا و تاريخي بندر بوشهر است كه در خيابان بهمني، خيابان ساحلي روبه‌روي بيمارستان نيروي هوايي بوشهر واقع شده است پارك شغاب بوشهر در زير خاك خود آثار مربوط به دوره ايلاميان را دارد. در هتل بوشهر حال حاضر از اين محوطه تاريخي به عنوان بوستان استفاده مي‌شود. قرار گيري پارك شغاب بوشهر در كنار ساحل خليج فارس چشم اندازي بي نظير و زيبا بدان بخشيده است و از سويي به دليل وجود امكانات تقريبا مناسبي كه در اين پارك براي گردشگراني كه به بوشهر سفر مي كنند تدارك ديده شده است پارك شغاب مي تواند براي مسافران نوروزي در تعطيلات هتل هاي بوشهر نوروزي و يا ساير گردشگران در ساير فصول سال، محوطه اي زيبا هتل بوشهر براي برپايي كمپ هاي آنان باشد تا علاوه بر امنيت از طبيعت و هواي لذت بخش پارك شغاب بوشهر نهايت استفاده را ببرند. البته گفتي هتل هاي بوشهر است بوستان هاي ساحلي ديگري در همين مسير يعني در كناره هاي جاده ساحلي بوشهر واقع شده است كه در صورت تراكم جمعيت گردشگران مي توانيد به سراغ آن پارك هاي ساحلي بوشهر هم برويد همچون هتل هاي بوشهر بوستان قوام بوشهر، بوستان صدف بوشهر، بوستان ساحلي بوشهر، بوستان مرجان بوشهر، بوستان صدف بوشهر، پارك دانشجو يا ساحل آب شيرين كن.

تعداد صفحات : 8

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 83
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 58
  • بازدید سال : 159
  • بازدید کلی : 1818061
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه